torsdag 6 maj 2010

Ibland så faller allt på plats...


Jag vill så gärna ha något sånt här på bröllopet. Jag tycker at slöja är lite löjligt och känner mig mest utklädd i det. McDreamy tycker ju att jag ska ha slöja för "det har man när man gifter sig" men det går inte... Provade en men det kändes bara fel...

Jag har istället kommit på att ett fint litet hårflor är mer min grej. Men det är ju lättare sagt än gjort att hitta nåt sånt i det här landet. Det som är på bilden beställs från USA och kostar nästan 200 dollar. Och då är ju inte frakt och tullavgifter medräknat. Lite saftigt. Hittade ett jättefint på NK för 1600:- men det kändes också lite dyrt. Men nu har jag hittat det! Promenerade runt i lilla Halmstad. Då finns det en mysig liten vintageshop där hon som har affären gör såna själv. Så jag ska knalla in imorn med lite bilder på vad jag tycker är fint så ska vi se om hon kan göra nåt liknande till mig. Yeay!

4 kommentarer:

  1. Kika på Etsy.com. Jag hade ett flor från Tied and Feathered på Etsy, som jag lånade av en annan bröllopsbloggare. Så fint! Tror det kostade omkring 40-50 dollar, alltså 300-400 kr.

    SvaraRadera
  2. Du kanske redan har köpt ditt flor, annars kan jag rekommendera sidan jag hittade mitt på. Billigt värre, ca 170 kr inkl frakt för nästan 2 meter (kommer inte ihåg bredden men det var mer än lagom), med två kammar inräknat. Sedan var det bara att klippa till, samla ihop och ordna formen man ville! Nåla fast i frisyren och sätt nån fin dekoration över.

    Rekommenderas! Blev massa över också.

    http://www.judithm.com/

    SvaraRadera
  3. Ohh så fint! Vilken vintageshop är detta? På Brogatan? Snälla, Do tell! =)

    SvaraRadera
  4. Jajamen den på Brogatan är det! Hon som har butiken var väldigt hjälpsam och det blev verkligen jättejättefint, nästa vecka är det den stora dagen! :-)

    SvaraRadera